Nieuw: Bijdrage Positionering en Publiek
Producenten van speelfilms, lange animatiefilms en documentaires kunnen in aanmerking komen voor een bijdrage die hen de mogelijkheid biedt om externe experts in te schakelen om de positionering, doelgroep(en) en/of visie op de uitbreng van het filmproject te helpen bepalen. Doel van deze regeling is om de aansluiting op de beoogde publieksdoelgroepen te versterken. Door beter inzicht in het publiek te krijgen, kunnen producenten hun filmproductie effectiever positioneren en zo het publieksbereik vergroten.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan het inhuren van een (Nederlands of internationaal) (film)marketingbureau, een audience designer, festivalstrateeg of het laten uitvoeren van een publieksonderzoek.
Het Filmfonds vindt het belangrijk om de waardering en zichtbaarheid van de Nederlandse film in binnen- en buitenland te vergroten. Met deze regeling creëren we de financiële ruimte om het bereik van de betreffende filmproductie te versterken.
Lees meer over de Bijdrage Positionering en Publiek via de onderstaande link.